وفاة نزيل بسجن الناصرية المركزي

BAGHDAD, IRAQ – NOVEMBER 25: Men in yellow jumpsuits kept prisoned by Iraqi Army forces eat a meal in a small cell which they share November 25, 2006 on a joint U.S.-Iraqi Army military base in west Baghdad, Iraq. Dozens of detainees are kept at the jail, which was intended to hold prisoners for a few days while they’re processed, but often keeps them for months due to backlogs in processing them through the Iraqi system. (Photo by Chris Hondros/Getty Images)

وفاة نزيل بسجن الناصرية المركزي

 

بغداد/

أفاد مصدر أمني، اليوم الجمعة، بوفاة نزيل محكوم 14 عاما، في سجن الناصرية المركزي، المعروف بسجن الحوت، غربي مدينة الناصرية.

وقال المصدر، إن “نزيلا محكوما بالسجن 14 عاما، توفي اليوم، في سجن الناصرية المركزي”، لافتا إلى أن “النزيل، من سكنة الناصرية، من مواليد العام 1955”.

وفي غضون الأشهر شهد سجن الحوت، وفاة العديد من النزلاء، كان آخرها وفاة نزيلين، محكومين بالإعدام، في السادس من حزيران الحالي،  أحدهم من مواليد 1966، من محافظة نينوى مدينة الموصل، توفي إثر جلطة دماغية، والثاني توفي مواليد 1957 من سكنة صلاح الدين قضاء سامراء، توفي سبب مرض التدرن.

اخبار ذات صلة